Правила работы с исторической картой
1. Прочитай название исторической карты (в нём содержится информация о территории, изображённой на карте и времени, к которому относится изображение);2. Приступая к работе с исторической картой, необходимо ознакомиться с ее условными обозначениями, с так называемой легендой - табличкой у края карты.
Правила показа на карте различных
объектов:
1) границы страны обводятся указкой по замкнутой кривой;
2) города отмечаются прикосновением к условному кружку, а не к названию города на карте;
3) реки показываются по течению от истока к устью;
4) направления военных походов и передвижений по имеющимся на карте стрелкам;
5) при обращении к карте важно не только правильно показать изучаемый объект на карте, но и словами определить его местоположение.
Правила работы с контурной картой:
1) при заполнении карты пользуйтесь цветными карандашами;
2) территории государств раскрашивайте ровно, бледным цветом;
3) границы, торговые пути и направления военных походов обозначайте так, чтобы они отличались от окраски государств;
4) названия государств, рек, городов пишите тонким синим или чёрным стержнем;
5) не забывайте заполнить легенду контурной карты;
6) если при заполнении контурной карты встречаются затруднения, обращайтесь к соответствующим картам атласа или учебника.
Як скласти історичний портрет
1. Як
відбувалося становлення собистості історичного діяча.
1.1.
Де і коли він народився?
1.2. Де
і в яких умовах жив, зростав, виховувався?
1.3.
Як формувалися його погляди?
2. Особисті якості й риси характеру.
2.1. Як
особисті якості діяча впливали на його діяльність?
2.2. Які з його особистих якостей вам
подобаються, а які ні?
3. Діяльність історичного діяча.
3.1. Охарактеризуйте
основні справи його життя.
3.2. Які
успіхи й невдачі були в його справах?
3.3. Які верстви населення
підтримували його діяльність, а які — ні та чому?
3.4. Хто
були його друзі, а хто вороги та чому?
3.5. Якими
були наслідки його діяльності:
а) для сучасників;
б) для нащадків?
3.6. 3а
що людство вшановує цю людину?
4. Яке ваше
особисте ставлення до історичного діяча?
4.1. Які
почуття викликає у вас його діяльність?
4.2. Як
ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обгрунтуйте свою позицію.
Як аналізувати історичну фотографію
1. Що, по-вашому, зображено націй фотографії?
2.
Хто ці люди? Чим вони займаються?
3.
Які ще об'єкти зображено?
4.
Орієнтовно назвіть, коли, по-вашому, могла бути зроблена ця фотографія (Рік. Період. Подія.).
5.
В яку пору року зроблена фотографія?
6. Чи це
звичайна фотографія, чи для неї спеціально позували перед камерою?
7.
Яку максимальну інформацію ми можемо почерпнути з фото?
8.
Назвіть інші історичні джерела, які могли б вам допомогти перевірити правильність ваших висновків, зроблених
на основі фотографії.
9.
Що вам уже відомо про події, які зображено на фотографії, з попередніх
уроків історії?
10. Чи викликала фотографія питання, на які ви хотіли б отримати відповідь?
Усіх учнів 5 класу та їх батьків вітаю
з початком нового навчального
року!
Учням бажаю успіхів у навчанні, а
батькам терпіння.
Немає коментарів:
Дописати коментар