5 клас "Вступ до історії України"




Правила работы с исторической картой

1. Прочитай название исторической карты (в нём содержится информация о территории, изображённой на карте и времени, к которому относится изображение); 
2. Приступая к работе с исторической картой, необходимо ознакомиться с ее условными обозначениями, с так называемой легендой - табличкой у края карты.  

Правила показа на карте различных объектов: 

1) границы страны обводятся указкой по замкнутой кривой; 
2) города отмечаются прикосновением к условному кружку, а не к названию города на карте; 
3) реки показываются по течению от истока к устью; 
4) направления военных походов и передвижений по имеющимся на карте стрелкам; 
5) при обращении к карте важно не только правильно показать изучаемый объект на карте, но и словами определить его местоположение.

Правила работы с контурной картой: 


1) при заполнении карты пользуйтесь цветными карандашами;


2) территории государств раскрашивайте ровно, бледным цветом; 


3) границы, торговые пути и направления военных походов обозначайте так, чтобы они отличались от окраски государств;


4) названия государств, рек, городов пишите тонким синим или чёрным стержнем;


5) не забывайте заполнить легенду контурной карты; 


6) если при заполнении контурной карты встречаются затруднения, обращайтесь к соответствующим картам атласа или учебника. 



Як скласти історичний портрет

1. Як відбувалося становлення собистості історичного діяча.

 1.1. Де і коли він народився?

 1.2. Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?
 1.3. Як формувалися його погляди?
2. Особисті якості й риси характеру.
 2.1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?
 2.2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3. Діяльність історичного діяча.
 3.1. Охарактеризуйте основні справи його життя.
 3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?
 3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які — ні та чому?
 3.4. Хто були його друзі, а хто вороги та чому?
 3.5. Якими були наслідки його діяльності:
 а) для сучасників;
 б) для нащадків?
 3.6. 3а що людство вшановує цю людину?
4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?
 4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?
 4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обгрунтуйте свою позицію.



Як аналізувати історичну фотографію

1.        Що, по-вашому, зображено націй фотографії?
2.        Хто ці люди? Чим вони займаються?
3.        Які ще об'єкти зображено?
4.        Орієнтовно назвіть, коли, по-вашому, могла бути зроблена ця фотографія (Рік. Період. Подія.).
5.        В яку пору року зроблена фотографія?
6.      Чи це звичайна фотографія, чи для неї спеціально позували перед камерою?
7.        Яку максимальну інформацію ми можемо почерпнути з фото?
8.        Назвіть інші історичні джерела, які могли б вам допомогти перевірити правильність ваших висновків, зроблених на основі фотографії.
9.        Що вам уже відомо про події, які зображено на фотографії, з попередніх уроків історії?
10.      Чи викликала фотографія питання, на які ви хотіли б отримати відповідь? 




Усіх учнів 5 класу та їх батьків вітаю

 з початком нового навчального 

року!

Учням бажаю успіхів у навчанні, а 

батькам терпіння.

З підручником В. С. Власова "Вступ до історії України" можно ознайомитися на сайті ПОРТФЕЛЬ


Немає коментарів:

Дописати коментар