пам'ятки для роботи на уроці




ФОРМУЛА ВИМОГ ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСУ НА УРОЦІ ІСТОРІЇ

ЗНАТИ - хронологію основних історичних подій і процесів в історії давніх цивілізацій. Основні зміни на карті стародавнього світу.
РОЗУМІТИ - передумови переходу до цивілізації, особливості пізнання світу стародавньою людиною і специфіку міфологічної картини світу.
НАЗИВАТИ - хронологічні рамки розвитку давніх цивілізацій, основні події і дати в історії країн Стародавнього Сходу та античного світу, видатні пам'ятки культури.
ПОРІВНЮВАТИ, СПІВСТАВЛЯТИ, ДАВАТИ ОЦІНКУ- розвитку матеріального виробництва в різних регіонах світу, виявляти специфіку і спільні риси; підсумкам розвитку древніх цивілізацій та визначати їх значення для наступної історії людства.
ПОЯСНЮВАТИ ПРИЧИНИ - переходу до цивілізації, чим відрізняються форми держав в давнину / східна деспотія, афінський поліс, республіка (імперія) в Римі/; виникнення нерівності, переходу від споживаючого до виробляючого господарства.
ПОКАЗУВАТИ НА КАРТІ - стоянки первісних людей, їх розселення на планеті, райони найдавніших цивілізацій та характеризувати зміни на карті світу в І тис. до н.е., називати держави Стародавнього Сходу та античного світу.
РОЗПОВІДАТИ - про найважливіші події в історії держав Стародавнього Сходу, Греції, Риму, про їх учасників; про найбільші соціальні виступи в стародавніх державах, їх учасників; про видатних діячів культури стародавнього світу, про взаємовідношення народів стародавніх цивілізацій.
ОПИСУВАТИ - природні умови, образ життя первісних людей, їх знаряддя праці, заняття, колективи, побут; пам'ятки первісної релігії та мистецтва; місцезнаходження стародавніх східних та античних цивілізацій, порівнювати їх природні умови.
ХАРАКТЕРИЗУВАТИ - основні риси та ступені розвитку людського суспільства; соціально-господарський уклад і основні заняття людей в цивілізаціях Стародовнього Сходу, Греції і Риму; внесок стародавніх народів у світову культуру.
НАВОДИТИ ПРИКЛАДИ - найважливіших відкриттів та винаходів первісних людей.


РОЗКРИВАТИ - значення древніх цивілізацій, еволюції держав Стародавнього Сходу, Греції і Риму; основні досягнення культури народів Стародавнього Сходу і античного світу.





Робота з текстом підручника і історичними документами
Порівняння однотипних явищ та подій
Конспектування
Вміння висловлювати власну думку при обговоренні історичних питань, усне рецензування відповідей інших учнів
Складання простого плану
Складання складного плану
Локалізація подій у часі
Складання характеристики пам'яток культури
Складання характеристики історичної особи
Алгоритм аналізу історичних фактів\, подій, явищ
Пам'ятка як писати есе






Як написати есе з історії

1. Перед тим як писати есе, визначитеся з темою. 2. Наступний етап у роботі — це пошук інформації. Постарайтеся вивчити її в найдрібніших подробицях.
3. Знайдену інформацію необхідно впорядкувати. Складіть план міркувань, спираючись на причинно-наслідкові зв’язки між подіями, про які піде мова в есе. Це допоможе уникнути алогічності у творі.
4. Перед тим як приступити до написання твору, продумайте аргументи і контраргументи — «за» і «проти». Випишіть їх у вигляді тез, а після, у своєму есе, використайте їх. Але не забувайте: стислість сестра таланту.
5. Віддавайте перевагу публіцистичного стилю мовлення.
6. Наприкінці есе не забудьте зробити з усіх своїх міркувань чіткий  висновок, а також на основі історичної ситуації висловити власну думку.

Приклад

"ГМ. С. Грушевський - історик і великий патріот"


Немає коментарів:

Дописати коментар