ФОРМУЛА ВИМОГ ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСУ НА УРОЦІ ІСТОРІЇ
ЗНАТИ - хронологію основних
історичних подій і процесів в історії давніх цивілізацій. Основні зміни на
карті стародавнього світу.
РОЗУМІТИ - передумови переходу до цивілізації, особливості пізнання світу
стародавньою людиною і специфіку міфологічної картини світу.
НАЗИВАТИ - хронологічні рамки розвитку давніх цивілізацій, основні події і
дати в історії країн Стародавнього Сходу та античного світу, видатні пам'ятки
культури.
ПОРІВНЮВАТИ, СПІВСТАВЛЯТИ, ДАВАТИ ОЦІНКУ- розвитку матеріального виробництва в
різних регіонах світу, виявляти специфіку і спільні риси; підсумкам розвитку
древніх цивілізацій та визначати їх значення для наступної історії людства.
ПОЯСНЮВАТИ ПРИЧИНИ - переходу до цивілізації, чим відрізняються
форми держав в давнину / східна деспотія, афінський поліс, республіка (імперія)
в Римі/; виникнення нерівності, переходу від споживаючого до виробляючого
господарства.
ПОКАЗУВАТИ НА КАРТІ - стоянки первісних людей, їх розселення на
планеті, райони найдавніших цивілізацій та характеризувати зміни на карті світу
в І тис. до н.е., називати держави Стародавнього Сходу та античного світу.
РОЗПОВІДАТИ - про найважливіші події в історії держав Стародавнього Сходу,
Греції, Риму, про їх учасників; про найбільші соціальні виступи в стародавніх
державах, їх учасників; про видатних діячів культури стародавнього світу, про
взаємовідношення народів стародавніх цивілізацій.
ОПИСУВАТИ - природні умови, образ життя первісних людей, їх знаряддя праці,
заняття, колективи, побут; пам'ятки первісної релігії та мистецтва;
місцезнаходження стародавніх східних та античних цивілізацій, порівнювати їх
природні умови.
ХАРАКТЕРИЗУВАТИ - основні риси та ступені розвитку людського
суспільства; соціально-господарський уклад і основні заняття людей в
цивілізаціях Стародовнього Сходу, Греції і Риму; внесок стародавніх народів у
світову культуру.
НАВОДИТИ ПРИКЛАДИ - найважливіших відкриттів та винаходів первісних людей.
РОЗКРИВАТИ - значення древніх цивілізацій, еволюції держав Стародавнього Сходу,
Греції і Риму; основні досягнення культури народів Стародавнього Сходу і
античного світу.
Робота з текстом підручника і історичними документами
Порівняння однотипних явищ та подій
Конспектування
Вміння висловлювати власну думку при обговоренні історичних питань, усне рецензування відповідей інших учнів
Складання простого плану
Складання складного плану
Локалізація подій у часі
Складання характеристики пам'яток культури
Складання характеристики історичної особи
Алгоритм аналізу історичних фактів\, подій, явищ
Пам'ятка як писати есе
Як написати есе з історії
1. Перед тим як
писати есе, визначитеся з темою. 2. Наступний
етап у роботі — це пошук інформації.
Постарайтеся вивчити її в найдрібніших подробицях.
3. Знайдену
інформацію необхідно впорядкувати. Складіть план міркувань, спираючись на
причинно-наслідкові зв’язки між подіями, про які піде мова в есе. Це допоможе уникнути алогічності у творі.
4. Перед тим як приступити до написання твору, продумайте
аргументи і контраргументи — «за» і «проти». Випишіть
їх у вигляді тез, а після, у своєму есе, використайте
їх. Але не
забувайте: стислість сестра таланту.
5. Віддавайте
перевагу публіцистичного стилю мовлення.
6. Наприкінці есе не забудьте зробити з усіх своїх міркувань чіткий висновок, а також на основі
історичної ситуації висловити власну думку.
Немає коментарів:
Дописати коментар